Numer PESEL

Numer PESEL to unikalny identyfikator nadawany osobom fizycznym w Polsce. Jest niezbędny do załatwiania wielu spraw, takich jak: 

  • Podpisywanie umów o pracę lub najmu, 
  • Otrzymanie świadczeń socjalnych, 
  • Rejestracja w urzędach i instytucjach, 
  • Dostęp do służby zdrowia. 

JAK UZYSKAĆ NUMER PESEL?

Aby uzyskać numer PESEL, należy: 

  • Wypełnić wniosek o nadanie numeru PESEL
  • Przygotować dokument tożsamości, 
  • Przygotować dokument potwierdzający cel nadania numeru PESEL, np. zaświadczenie z pracy, umowa najmu lub dokumenty potwierdzające pobyt w Polsce. 

PESEL UKR – INNA PROCEDURA DLA OBYWATELI UKRAINY

Obywatele Ukrainy, którzy przebywają w Polsce w związku z konfliktem zbrojnym, mogą ubiegać się o numer PESEL UKR. Jest to szczególna forma numeru PESEL, nadawana osobom z statusem UKR, który zapewnia dostęp do wielu świadczeń i usług w Polsce. 

Aby uzyskać PESEL UKR, należy: 

  • Wypełnić wniosek o nadanie numeru PESEL. 
  • Dostarczyć dokument tożsamości potwierdzający dane podane we wniosku (jeśli go nie posiadasz, podpisanie wniosku jest równoznaczne z oświadczeniem o prawdziwości danych). 
  • Dołączyć kolorowe zdjęcie w formacie 35 x 45 mm (jeśli na zdjęciu jesteś w nakryciu głowy lub ciemnych okularach, potrzebne jest zaświadczenie potwierdzające konieczność ich noszenia). 
  • Osoby powyżej 12 roku życia muszą złożyć odciski palców. 

ILE KOSZTUJE UZYSKANIE NUMERU PESEL?

Uzyskanie numeru PESEL nie wymaga opłaty skarbowej, jednak ważne jest przygotowanie odpowiednich dokumentów i spełnienie wszystkich wymogów formalnych. 


POMOC W UZYSKANIU NUMERU PESEL

Wypełnimy za Ciebie wniosek o nadanie numeru PESEL

Zbierzemy dane, uzupełnimy formularze, dopilnujemy załączników.

Skompletujemy i złożymy dokumenty w odpowiednich urzędach

Przypilnujemy terminów, złożymy pisma i będziemy monitorować status sprawy.

Asystowanie podczas wizyt w
Urzędzie

Gwarantujemy pełną i profesjonalną reprezentację podczas wizyt w Urzędzie.


KONTAKT

Zgody